måndag 12 december 2011

Luciadax

Hade bonusen att få ha Milton lite hos mig i helgen som gick, som kompensation för att han var hos sin pappa en dag förra helgen när jag var på årets enda julbord.
Jag bestämde mig för att vi skulle ha en toppendag tillsammans, och det hade vi verkligen! När han kom till mig på lördag eftermiddag började vi med att baka lussekatter:
På kvällen när vi ätit middag möblerade vi om lite i vardagsrummet och satte fåtöljerna framför tv´n med ett bord mellan oss och så poppade vi popcorn och blandade saft och startade en DVD med Smurfarna och gick på bio! Det var väldigt populärt, framförallt popcornen som var premiär för Milton!

Söndag morgon när vi ätit frukost och öppnat dagens lucka i adventskalendern körde vi till IKEA och handlade lite småsaker till vårt hem. Och sånt tar ju på krafterna...

Idag är det Lucia och i eftermiddag är det Lucia-firande på hans förskola. Hans pappa har köpt en tomtedräkt han ska ha på sig och jag har kameran redo. Längtar efter lilleman så det värker i magen! Finns inget finare än han! Han har nog märkt av att jag är lite nere på sistone, för han har varit väldigt mån om mig och frågat mig många gånger: "Är du glad, mamma?" Igår hade han för första gången på dagis frågat efter mig och gråtit lite, så nog är det en känslig liten kille jag har...

1 kommentar:

  1. Finaste killen... Idag när dom hade lucia på dagis frågade malva om Milton var där ute och väntade på henne :) kärlek på hög nivå :)

    SvaraRadera