måndag 2 juli 2012

Sorgsen

Har haft världens bästa helg med Milton, vilket såklart känns helt fantastiskt, men det gjorde oxå avskedet när han skulle till sin pappa värre än vanligt. Saknade jag känner just nu går inte att beskriva i ord; det känns som om mitt hjärta kan brista precis när som helst. Tror förvisso att en del av att jag är sorgsen bottnar sig i andra saker oxå, att besvikelsen över andra människor som jag bryr mig om, påverkar.

Nåväl, åter till det som varit bra! :)
Fredag kväll hade vi i vanlig ordning fredagsmys med gotte (salta pinnar) och coca-cola efter maten. Det var rätt tråkigt väder så det passade utmärkt med filmkväll för oss. Milton var jättekelen och satt i min famn och jag njööööööt!
Lördag sken solen och det syntes tidigt att det skulle bli en fin dag. Vi började med ett besök på Spirallekplatsen i Magistratsparken när vi ändå hade vägarna förbi.
Roliga, men ganska svåra saker att klättra i och på
Trevlig miljö, men lite för svårt för Milton än
Efter lunchvilan körde vi till Malmö igen, till Pildammsparken där det hela sommaren är barn-allsång klockan 14 på lördagar. Det var extremt varmt denna dag, och det var lite jobbigt, men det var lätt värt ett besök och vi kommer att åka dit fler gånger!
Nästan fullsatt Pildammsteater
Det varade ca 45 minuter vilket var helt perfekt för Milton i denna värme. (Och för mig...)
På kvällen grillade vi och satt på altanen och åt och pratade. Jag njöt i fulla drag av det bästa sällskap jag kan tänka mig! Och efter maten när jag frågade vad han ville göra, kom han med förslaget att cykla en runda! Så sagt och gjort, vi trampade en runda i ett vindstilla Åkarp och tittade på hus, bilar och människor. Och när vi kom hem avslutade vi med att sitta på altanen och äta vårt lördagsgodis och prata lite om dagen. Det kändes faktiskt riktigt tomt när jag lagt lilleman vid 20:30; hans sällskap denna dag värmde mig innerligt.

Söndag var han (och jag) på hans första riktiga barnkalas! Jätteduktiga var barnen, och Milton var lite av tuppen i hönsgården; 2 killar och 7 tjejer...
Eftermiddagen tillbringade vi i "trädgården" där vi planterade blommor i balkonglådan, spelade boll och plockade upp potatis från trädgårdslandet som vi sen hade till middag. Milton blev lite ledsen för att han hade trott att vi skulle få sällskap till middagen och sparade potatis till denna person, men det fanns saker som den personen tyckte var viktigare än att träffa oss, och då blev lilleman lite ledsen. Och jag har lärt mig läxan att inte låta honom få förhoppningar till nästa gång...

Så visst har det varit en helg jag kan leva länge på! Nu är det sista veckan innan semestern och jag längtar efter långa dagar med Milton. Har så mycket jag vill göra med honom och hoppas att åtminstone något av det ska fungera.
Mys på vår härliga altan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar