torsdag 12 juli 2012

Snart tre år...

Min första semestervecka har inte blivit vad jag tänkt. Ett besök på akuten häromkvällen/natten har satt käppar i hjulet för mig, och det där med att tävla på SM om fyra veckor har jag fått ge upp. Men, hälsan är viktigare, och allra viktigast är att vara frisk och finnas här för Milton.

Vi har besökt Fruktlekplatsen i Käglinge, vilket var ett rejält nerköp. Det var en helt vanlig lekplats där man hade tryckt in lite frukter för att skapa ett tema, men det var ett tappert men inte tillräckligt försök. Det enda som var bra, var fruktträden och bärbuskarna där, för man fick plocka och äta så mycket man ville. Vinbären var mogna och Milton lät sig väl smaka.
På lördag fyller lilleman tre år. Helt sanslöst! Igår var jag och köpte en hamster med bur och startkit till honom, och vi ska hämta hamstern på lördag morgon så han får vara med och bära hem henne. Gullefjun ska hon heta... Milton har även fått bestämma hur kalaset ska se ut. Det blir en Blixten-tårta, och Blixten-tallrikar och -muggar. Lite senare ska vi grilla (eller steka) korv som ska ätas med bröd, ketchup, senap och gurkmajonäs. Tomat och gurka ska vi ha till...

Idag kom det paket från vännerna i Finland, och Milton sken som en sol när han fick öppna!

Imorgon har jag lovat lilleman ett lekland, så det ska jag stå till. Det ska ändå regna... Jag hoppas på åtminstone någon fin dag under mina återstående tre semesterveckor, så vi får lite utomhusaktiviteter. Har så mycket jag vill göra med Milton, och det känns tråkigt att så mycket ska vara väderberoende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar