lördag 14 juli 2012

Grattis, Milton!

Då är Miltons tredje födelsedag över. Jag är nöjd, för jag är säker på att han har haft en riktigt fin dag. Vi började med presentöppning i min säng och sen lite välling innan vi gick ner för att testa den ena presenten; en radiostyrd bil. :) Inte så lätt att få rätt på kontrollen när man är så liten, men han kämpade tappert!

När klockan passerat 10 körde vi till Jägers Zoo och hämtade hans efterlängtade lilla hamster; Gullefjun! Hon har visat sig vara en nyfiken och tillgiven liten flicka, som gärna kommer fram och tittar och nosar på oss. Ska göra vad jag kan för att få henne så tam som möjligt, så blir det lite roligare för Milton.

Efter lunch och vila blev det full fart med att fixa tårta, duka, städa, och ställa iordning inför kalaset. Klockan 15 kom gästerna, och med det regnande som då var, blev det till att tränga ihop sig i köket...
Milton var helt överväldigad av alla presenter, och temat var tydligt: Blixten McQueen!! Pussel, pyjamas, spel, pysselbok och bilar. Även tallrikar, muggar och tårtan gick i Blixten-tema... Allt enligt födelsedagsgossens önskemål.

Milton var väldigt ledsen när gästerna gick; han hade verkligen en jätterolig eftermiddag med sina kompisar. Men jag blidkade honom med att han fick hoppa i alla vattenpölar vi hitade på vägen till sophuset, och med genomsura byxor, plaskande strumpor i översvämmade gummistövlar och ett leende från ena örat till det andra...

Med nya pyjamasen på byggde vi sen alla hans nya pussel innan det blev välling och film. Solen sken och helt plötsligt började det regna, trots solen. Jag kikade ut från altanen, och mycket riktigt; en regnbåge tornade upp sig över himlen! Jag tog ut Milton på altanen så han fick se sin första regnbåge, och jag sa att den var bara till honom, för att han fyller år. Känslan när vi stod där ute kommer jag alltid att minnas. Han och jag, hand i hand, tyst tittande på det magiska på himlen. Har upplevt en sån magisk stund innan på min altan, i en svunnen tid... Men det var då...

Nu sover han så gott, min lille treåring. Han har haft en fantastisk dag, och jag är så glad över att ha fått ge honom den. Jag har många bilder, men dom får jag fixa till en annan dag, för telefonen vill inte som jag!

2 kommentarer:

  1. Låter verkligen som en underbar dag! Ser framemot bilder. Inte alla som får en egen regnbåge på födelsedagen. Regnbågen är nog alltid lika fascinerade och magisk oavsett om man är barn eller vuxen.

    Många kramar från oss till er båda!

    Ewa-Maria

    SvaraRadera
  2. Tack för att dela denna fina party.sounds som det var en underbar dag. Barn gillar verkligen att leka med rc leksaker många föräldrar föredrar att ge sina barn en RC leksak i stället för något annat.


    Adam smith
    adam.smith402@yahoo.com
    nitrotek

    SvaraRadera