tisdag 28 juni 2011

Sommar på gång!

Igår var jag lite stressad efter jobb, hade mycket jag ville och skulle hinna med när jag hämtat Milton. Men jag fattade ett klokt beslut och struntade i alltihop och blåste upp hans nya pool så han fick inviga den på uteplatsen istället:
Och på så vis blev det två flugor i en smäll då jag passade på att shamponera in honom när han ändå var i vatten, så vi slapp kvällsbadet.
Det här avbrottet från alla måsten var precis vad jag behövde, för sen bara flöt allt på! Jag bäddade rent, tvättade en maskin, vek tvätt, dammsög nedanvåningen, handlade, lagade middag, nattade lilleman, gick med sopor, betalade räkningar, rensade ogräs, vattnade blommor och hann även slappa en stund på altanen och prata i telefon. En riktigt bra och effektiv kväll!

Just nu är Åkarp ingen rolig ort att köra i. Som om det inte räcker med de tråkiga bommarna vid järnvägsövergången mot Lomma där man alltid blir stående i vad som känns som en evighet, har man nu påbörjat ett vägarbete mitt på gamla Lundavägen. Detta har gjort att dom satt upp tre trafikljus så man snällt får stå där och vänta i något som ÄR en evighet för att man ska få köra. Så som det är nu gäller det verkligen att planera sin körning och köra i god tid när man ska nånstans...

Något som däremot är roligt är att jag igår betalde in tävlingslicensen för i år, vilket innebär att om allt går enligt planen kommer jag att tävla på Decembercupen i Lund! Och den här lille killen kommer kanske och hejar på sin mamma:
Äter laxbullar i tomatsås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar