måndag 20 juni 2011

Snart Midsommar

Det har varit ett par turbulenta veckor i mitt liv, men för Miltons del är allt lika lugnt och fint som vanligt. För hur det än är, så ser jag till att mitt liv inte "går ut över honom", om ni förstår vad jag menar.
Han har tagit ett par nya steg i sin utveckling de senaste dagarna. Bland annat både klarar och vågar han nu själv åka ner för rutschkanan på lekplatsen! "Titta mamma!" ropar han glatt och kanar ner utan att landa på rumpan i sanden som han gjorde innan.
Han vill gärna promenera ner för trappor, vilket jag sätter stopp för gång på gång, för det är inget han behärskar än även om han tycks tro det...
Det kommer allt fler ord och han vill upprepa både det man gör och säger. Att hjälpa mig med städningen är en uppskattad sysselsättning, och han brukar få en våtservett att torka med när jag dammar... :)

Nu jobbar jag denna vecka och en till, sen stänger förskolan och Miltons pappa och jag tar några veckor var så lilleman slipper vara på annan förskola i år. Tanken är att göra lite småutfärder med Milton veckorna jag är mammaledig, sen får vi se vad själva semesterveckorna kommer att innehålla.

På fredag, Midsommarafton, ska vi i alla fall till vännerna i Trelleborg och förhoppningsvis dansa och mysa i Östervångsparken innan vi sen äter sill och grillar hemma hos dom. Ser jättemycket fram emot denna Midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar