måndag 11 juli 2011

Första veckan gången

Förra veckan var jag föräldraledig med Milton eftersom förskolan är stängd för sommaren. Och vilken härlig vecka det var!! Så mysigt vi haft, lilleman och jag! En hel del i sällskap med andra, men mycket själva, vilket jag uppskattar massor. Duktiga killen hänger ju även med mig till gymmet så en hel del träning har vi oxå hunnit med.
I onsdags åkte vi in till Folkets Park och hade en mysig eftermiddag. Vi tittade på djur, busade på lekplatsen, åt glass och njöt av det fina vädret. Tyvärr blev det inga karuseller åkta, för jag vågade inte lämna vagnen utan tillsyn, så det får bli nästa gång och då när vi har sällskap med oss.

Gott med glass!
Lillemans sömn har varit rätt okej den gångna veckan. En morgon lät han mig sova till halv åtta! Och tidigare än halv sju har han inte väckt mig. Sen har vi haft en mysig morgonrutin med välling och tecknat i min säng...
Notera raggarbrännan på armarna... :)
En dag var vi hemma hos fd grannar och lekte i deras trädgård, grillade, testade brandvarnarna, solade och grävde i sandlådan. Det gör vi snart om igen!
Helgen som gått var Milton hos sin pappa, så jag har kämpat hemma med att renovera min trappa. Den är i tråkig, lackad träfärg och med heltäckningsmatta på stegen. Den ska bli fräscht vit och med en svart plastmatta på stegen istället. Tror att det kommer att bli väldans bra, men det är väldans mycket jobb oxå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar