torsdag 9 juni 2011

iPhone

Sen jag skaffade min iPhone för nån vecka sen har inläggen här tyvärr blivit färre, då jag inte lika ofta startar upp min vanliga dator. Får inte in bilder via iPhonen, så därför blir det inga inlägg från den.
Men... idag tänkte jag skriva lite!
Fick hämta hem Milton från förskolan redan innan frukost, eftersom han hade kräkt lite. Så vi körde ut en sväng till min mamma och hälsade på, och sen har vi mest myst här hemma. Blir nog något liknande imorgon oxå, då personalen på förskolan tyckte att jag skulle hålla honom hemma en dag extra; "för säkerhets skull" som det så fint hette...

Jag har spenderat ett antal kvällar med att renovera mitt sovrum! Färgen på väggarna var orange-gula och jag mådde illa varje gång jag tittade på dom. Nåt sånt här såg det ut (bilden är tagen mitt i målningsprocessen):
Det ser nästan lila ut, det jag målat, men det ni ser är fondväggen som sedemera blev nougatfärgad med , och de andra väggarna är vita och fina:
Med de nya gardinerna som mamma hjälpte mig med idag

Lite mörkt, men jag  var ju inte klar förrän sent på kvällen
Är väldigt nöjd, och funderar på att måla Miltons rum oxå, då väggarna där förärats med samma fina gul/orange färg... Men det blir ett semesterprojekt i så fall!

I söndags var vi hos vännerna i Trelleborg som har rena rama leklandet i sin trädgård, i alla fall om man är knappa två år... Rutschkana, sandlåda, pool och studsmatta. Trodde inte allt Milton skulle våga sig in i studsmattan, men med 300 bollar inkastade där var det svårt att stå emot:
Nu ska jag krypa till sängs. Imorgon är det som sagt var VAB och på eftermiddagen lämnar jag över Milton till sin pappa där han ska spendera helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar