måndag 29 oktober 2012

Vår helg i bilder

Milton-helgen över... :( Men en helg som laddat mig till en bättre status än på länge! Jag tom vaknade så gott som utvilad i morse, och är på gott humör trots alla jobbiga tankar som maler rundor i mitt huvud. Tänk vad den lille mannen kan göra för sin gamla mor!

Jag har vänt barnstolen i bilen, och överraskade Milton med det när jag hämtade på dagis i fredags. Han blev så glad över det att han fnittrade hela vägen hem och var helförtjust över att sitta på samma håll som mamma! Vi pratade mycket i fredags, bland annat fick han berätta vad han önskar sig i julklapp, och önskelistan följer här:
¤ Bara röda bilar
¤ En buss
¤ Ett träd han kan ha på sitt rum när det är vinter (?)
¤ Mjuka kläder med Blixten
¤ Julgransblommor (?)
¤ Spann och spade och en hink...
¤ Skalman-spel
Mycket funderingar i den lille mannens huvud....

I lördags var det kallt men fint väder, så vi for en tur ut i naturen efter att vi ätit den obligatoriska lördagsfrukosten:
 
Vi fick leta fram hans solglasögon nu när han sitter på andra hållet i bilen, och så här tuff blir man med solbrillor på och ballongen från MAX i högsta hugg...
 
 Lördag kväll var vi hos vännerna i Trelleborg och åt middag och Milton fick leka av sig lite med kompis Julia. Väl hemma tog vi en extrastund uppe och åt lite lördagsgodis, med min baktanke att han kanske skulle sova lite längre på söndagen när det var dax att ändra klockan till vintertid. Det gick hyffsat, så vi var uppe vid halv sju enligt den nu gällande tiden.
Även denna dag var det strålande väder, så efter en lite mindre frukost än dagen innan körde vi ut till vårt Husie Mosse. Det blev fika såklart, och vi tittade på hur vattnet i halva mossen frusit, vi gick in i den lilla skogen och förundrades över att stigarna nu var täckta av bruna björklöv och vi matade fåglarna med gammalt bröd vi tagit med oss.



Efter lunch åkte vi hem till Miltons pappa och klippte lilleman. Inte det lättaste, men vi var rätt nöjda allihop när det var klart. Sen åkte Milton och jag till Burlövsbadet och plaskade en timme. Han håller igång rätt ordentligt i bassängen medan jag mest var stilla och övervakade det hela, med resultatet att jag började frysa (dum som man är) och han var helt slut.
Ett besök på Tasty House blev det oxå:


När det var dax att laga mat var Milton jättetrött igår. Han ville bara sitta vid min dator i köket och titta på Bamse-filmer, vilket såklart gick bra:


Det tar på krafterna att ha en så härlig helg med mamma, det var tom så att han grät när jag lämnade på dagis i morse, och det är ju ett gott betyg till vår helg! För jag vet ju att tårarna försvinner väldigt fort när jag väl kommit därifrån. Då är det värre med mina egna tårar när jag saknar honom....


1 kommentar:

  1. Hej,
    fin kille som blivit stor! Och han har längre önskelista till Tomten än jag ;)
    Må väl, kram,
    Jannen the Hood :)

    SvaraRadera