tisdag 16 oktober 2012

Regn och rusk...

... kantade helgen som gick. Vi hade ändå en relativt bra helg, lilleman och jag. Fredagen blev inte det fredagsmys som vi brukar ha, eftersom jag går på diet. Men Milton fick sina minipizzor och lite gotte i form av salta pinnar och såklart coca-cola. Lördagen sen var det ätardag för mig och vi började med en riktig brakfrukost!

Det blev lite lek på förmiddagen med kompisen Vincent och vi fortsatte ätardagen med lunch på MAX, där Vincent och hans mamma oxå följde med.
På eftermiddagen/tidig kväll åkte vi på 3-årskalas hos kompisen Malva i Bunkeflostrand där Milton blev lite väl hög på socker från godispåsen... Och jag blev proppmätt på ynka två tacos! :(
Vi satt uppe lite längre när vi kom hem igen och delade en skål popcorn, fjantade oss:


och tittade på Körslaget tills Milton vid 21 sa att han var trött och ville gå och sova... Och sov gjorde han, tills klockan var närmare åtta söndag morgon!
Det var en väldigt regnig söndag men vi trotsade vädret och efter ett besök på IKEA där sänglampa till Milton inhandlades, körde vi till Käglinge Rekreationsområde för att se hur där såg ut. Det är många år sen jag var där sist, och det kommer att bli fler besök där för det finns massor att upptäcka! Fast lite bättre väder hade inte skadat, för även om man kan klä sig efter väder är det trevligare med fika som inte regnar bort...


Sen hade jag förmånen att få vara hemma med Milton även igår när förskolan var stängd. Även det räknades som sovmorgon med Miltons mått mätt (och mina, nu i morgonpromenadstider...) och vi började dagen lugnt med vällingmys i min säng:


Sen blev det, på Miltons begäran, ett träningspass för mig på gymmet, Busfabriken i fyra (!) timmar och avslutningsvis ett besök på mitt jobb för att kolla på krockade bilar och äta frukt. Inte illa att få en sån toppendag när man är ledig! :)
Nu är han hos sin pappa, men imorgon är det dax för Milton att komma till mig igen. När jag lämanr honom ifrån mig känns det som en evighet tills vi ses nästa gång, men jag har så förbenat mycket jag ska trycka in de dagar han är ifrån mig, så innan jag vet ordet av är det dax att hämta honom igen! Det är helgerna utan honom som känns, men för det mesta syns vi alltid något även helgerna han är hos sin pappa, om så bara för en stund om hans pappa vill träna eller ska något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar