onsdag 3 oktober 2012

Stora killen!

I tisdags, för en vecka sen, när det var läggdax för Milton, sa jag till honom att nu var det sista vällingflaskan som blandades, för sen var vällingen slut. Han var lite förundrad och frågade varför. Jag förklarade då att det är dax att sluta ha blöja på natten, och då får han något att äta innan läggdax istället, om han är hungrig. Detta accepterades utan diskussion, och fredag kväll som var vår nästa kväll tillsammans blev det macka innan läggning och han var med och bäddade sängen med plastad frotté och fick gå en extra gång på toaletten innan det var gonatt.
Klockan 22 när jag gick och la mig vaknade han och behövde kissa, och sen även en gång vid 04. Och sen i fredags är han alltså helt blöjfri, min store, lille kille!

I lördags fick han va med om något annorlunda; nämligen min väns Möhippa. Han var inte med hela dagen, men några timmar på förmiddagen och hade inget större att invända mot det. Det var snarare så att han inte förstod varför han inte kunde få vara med mamma och de andra tanterna resten av dagen!

Söndag tog vi en härlig dag utomhus, i det som vi nu kallar "Vårt" Husie Mosse.


Söndag kväll blev Milton febrig och jätteledsen, så nattens sömn gick till spillo både för honom och mig, med en VAB-dag som följd. Men redan måndag förmiddag mådde han bättre igen och efter lite morgonmys i mammas säng...


...åkte vi en tur till mormor på lunch och äppleplockning.
Denna vecka är min sk "Milton-fria" vecka, men jag ser fram emot lite bonustid med honom nu i helgen som stundar. Det vankas lite galej som lilleman är given gäst på, och då kan vi ju inte göra fansen besvikna genom att han stannar hemma... ;)

Idag är tanken att vi ska baka chokladbollar. Det är ju egentligen Kanelbullens Dag som står för dörren, men nånstans drar jag gränsen för min huslighet... Chokladbollar känns som ett enklare, dock kladdigare, alternativ för mig och min snackige treåring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar