fredag 12 oktober 2012

Helgen för dörren

Det är alltid (nästan) trevligt med helg, men vissa helger är mer efterlängtade än andra. Den som står för dörren nu är just en sådan. Jag längtar så det killar i magen efter att få lämna jobb för denna vecka och hämta upp Milton på dagis!
Det har varit väldigt klyddigt på jobb den här veckan, med datasystem som motarbetat oss, och sen har jag en förkylning som varken vill bryta ut ordentligt eller gå tillbaka, så jag känner att helgen är väldigt välkommen, och i och med att jag har Milton, blir det vila från träningen oxå, vilket jag behöver.

Vi ska ta oss på en shoppingrunda imorgon och handla present till min vän som gifter sig nästa helg. Hoppas på fint väder även om dom lovar regn hela dan... Tur det finns köpcentra!
Sen är det kalas för fina Malva imorgon oxå, som fyller tre år på måndag. Och det passar så himla bra med att det är min ätardag imorgon, för här ska ätas!!!

I veckan var vi på utvecklingssamtal med Miltons pedagog på förskolan, och det var jätteroligt att höra hur lilleman är i sin grupp. Jag var en väldigt stolt mamma, och är det såklart fortfarande! Och mest glädjande är att bilden jag har av honom stämmer med den bild man har av honom på förskolan. Att han är en mestadels glad och positiv kille som trivs på förskolan, älskar att lära sig nya saker, och som ställer enormt höga krav på sig själv...

Ikväll blir det fredagsmys, dvs coca-cola och popcorn. Åtminstone för Milton....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar