tisdag 29 maj 2012

Stor händelse

Även om vissa i min direkta närhet väljer att bagatellisera det hela, så har Milton natten mellan fredag och lördag varit med om en helt ny, och för honom och mig, stor grej. Han har sovit borta! Premiären blev hos farmor och farfar i deras husvagn, och det hade gått jättebra. Jag trodde inget annat, men såklart är man lite orolig när det är första gången. (I alla fall är det min åsikt att varje vettig förälder åtminstone har lite fjärilar i magen vid nåt sånt här...)

Har saknat min lilleman nåt så sjukt i helgen och mått riktigt dåligt av det. När sen min helg i övrigt blir förstörd av andra omständigheter därtill, blir saknaden än värre. (Sen hade jag absolut trevliga stunder i helgen, långt trevligare än vad jag vågat hoppas på!)
Så när hans pappa lämnade av honom till mig igår morse (eftersom dagis var stängt) blev jag en mycket lugn och lycklig Kerstin igen...
Vi hade en helt fantastisk dag, mycket tack vare det underbara vädret som tillät oss att vara ute i shorts och t-shirt hela dagen. På förmiddagen uträttade vi lite ärenden, och handlade bla ett nytt spel till Milton; ett Blixten-Yatzy som blev väldigt populärt:
På eftermiddagen körde vi in till Malmö Folkets Park där vi stämt träff med några mysiga vänner och hade sen en riktigt skön eftermiddag och kväll. Vi lekte på lekplatsen, badade i "poolen", tittade på djuren i Mini-bondgården, besökte terrariet, fikade, åt medhavd middag i gräset och avslutade med glass innan vi åkte hem för en välbehövlig dusch och mys i soffan.

Milton babblar på som en galning. Han har så mycket funderingar i sitt lilla huvud... Jag fösöker samla på allt skoj han säger och har lyckats spela in en hel del. Senaste skrattet fick jag nu i helgen av denna konversation:
Milton: "mamma, när jag var bebis, bodde jag i din mage då?"
Jag: "ja, Milton. Då var min mage jättestor!"
Milton: "var din mage lika stor som min pappas mage?"
Tja... Vad svarar man på den... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar