söndag 20 maj 2012

Födelsedagsfirande

Jag har inte fyllt år än, men eftersom Milton varit hos mig denna helg tyckte jag att det passade som bäst att fira just då. Så söndagen bjöd på strålande sol, och kalas!
Förra året blev min födelsedag ganska sabbad, och kalaset ställdes in i sista stund, så det kändes än bättre att i år få bjuda mina närmaste och att vi dessutom kunde sitta utomhus i det härliga vädret.
Milton och kompis Julia leker med såpbubblor
Milton och jag har haft en fantastisk helg tillsammans! I lördags började vi med att besöka Temalekplatsen "Tillgänglighet" vid Värnhem i Malmö, men det var verkligen ingen höjdare... Så vi lämnade efter några minuter och körde till Beijers Park och lekplatsen där istället, där vi i och för sig har varit innan, men jag kände för ett säkert kort.
Denna "telefon" missade vi tex sist vi var här!
På eftermiddagen åkte vi till Folkets Park i Malmö och gick på Terrariet. Det var en sann höjdare! Både för mig och för Milton, som rusade runt och ropade "titta, mamma!" och "kolla, pappa!" hela tiden. Han var oerhört duktig på att hitta ormar och annat bakom glasrutorna, han har ett bra öga för detaljer.
Som avslutning på besöket i Folkets Park blev det en berg-och-dalbana och varma chips. Tror jag ska spendera nästa måndag där med Milton, när förskolan har stängt.
Sommarvärme = glass!
Så summa summarum har min födelsedagshelg varit väldigt lyckad. Fina presenter fick jag oxå; vattenkanna, Foppa-tofflor, presentkort på Jula (ska köpa ny ytterbelysning), böcker, orkidé, flaska/karaff och denna:
Tack Petra! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar