fredag 18 maj 2012

Renovering och Djurpark

En kort vecka för många, en hackig vecka för mig. Ledig igår, och så jobb idag, och sen väntar helgen. Hade andra planer för gårdagen egentligen, men det slutade med att jag följde med Milton och hans pappa till Ystads Djurpark. Var väl en sådär bra idé, med tanke på vädret... Regnskurarna gick väl an, men den däringa blåsten var ingen höjdare alls! Kallt och ruggigt och jag var tacksam över min mössa! Milton var i alla fall nöjd och glad och tyckte att det mesta var spännande och kul, tills tröttheten tog överhand och han ville hem...
Mina favoriter; lemurerna!

Och när det nu gäller hemma, så börjar mina renoveringar gå mot sitt (tillfälliga) slut. Förra helgen fick jag hjälp att lägga nytt golv i hall och kök, och även om det blev mer jobb än tänkt, så är jag oerhört glad och tacksam över hur bra det blev! Milton tyckte att det var lite stökigt med golvläggandet, och kom inte till ro med nån middagsvila, så jag satte honom i bilen och körde en timme så han fick sova. Han somnade innan jag lämnat Åkarp...

Och när jag då ändå var igång, passade jag på att måla om köket och köpa lite nytt från mitt älskade IKEA, skifta gardinerna mellan kök och vardagsrum och fräscha upp i båda rummen.
Blev tema grönt i köket

Riktigt nöjd med detta!
Nu väntar en helg med Milton, där vi har lite att hitta på. Dels ska tydligen vädret bli fint vilket innebär mycket utomhus-bus. Och sen ska jag fira min födelsedag på söndag med lite vänner och familj som kommer på middag. Kanske vi tom kan sitta ute och äta! Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar