torsdag 3 maj 2012

Sköna maj, välkommen

Så har vi tagit kliviet in i maj, och det är officiellt försommar. Vilket märks, för naturen har explosionsartat klätt sig i sin vackraste skrud. Och det är lite bättre plats i hallen där hemma, eftersom vinterjackor, kängor och overaller nu är upptvättade och undanstoppade för några månader framöver.
Jag har varit på sånt pysselhumör, vilket jag lätt blir när solen skiner. Och då menar jag pysslig när det gäller mitt hem. Jag har gjort om rabatten på baksidan med nya växter och grönsaksland, jag har städat och gjort klart altanen för utesäsongen, köpt nya kuddar till sofforna och även Miltons rum har fått sig en uppfräschning. Lilleman har fått ett "skrivbord" där han nu gärna sitter och ritar. Han är väldigt duktig och skulle inte få för sig att måla på väggarna som många andra barn, så därför har han nu fri tillgång till pennor och kritor på rummet!
Och åter igen jäklas bilderna med mig...
Vi har hunnit med ännu en temalekplats i Malmö; denna gång sagolekplatsen vid stadsbiblioteket. En ganska fin lekplats, men väldigt stads-aktig med små ytor. Jag saknade de här stora ytorna som funnits på de andra lekplatserna vi besökt, men aktivitetsmässigt var den jättefin. Milton har inte den bästa balansen, och här finns det små kullar att springa upp och ner för där han kan öva just balansen.

Han har även fått stödhjul på cykeln han fick av sin mormor och premiärturen är gjord. Han såg väldigt stolt ut, men hade lite bry eftersom det inte gick att trampa baklänges så som man kan göra på cyklarna på dagis... Det var inte heller den bästa dagen att ta premiärturen på, eftersom han några timmar innan stukade tummen när han hoppade studsmatta och han var märkbart tagen av smärtan. :(

Nu väntar en härlig helg för oss två. Som vanligt inleder vi med fredagsmys: pizza, coca-cola, popcorn och film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar